Sunday, January 28, 2018

موسیقی پنجاب Punjab

پنجاب منطقه ای در جنوب آسیا است که به دو بخش شرق پنجاب (هند) و پنجاب پنجاب (پاکستان) تقسیم شده است. موسیقی پنجابی دارای سبک متنوعی از موسیقی است که از نوع عامیانه و صوفی به کلاسیک، به ویژه Patiala gharana است.

مقاله اصلی: [[: موسیقی مردمی از djpunjab]]
موسیقی محلی پنجاب موسیقی سنتی پنجاب تولید شده با استفاده از آلات موسیقی سنتی مانند Tumbi، Algoze، Dadad، Sarangi، Chimta و بیشتر. طیف گسترده ای از آهنگ های محلی برای هر مناسبت از تولد تا مرگ، از جمله ازدواج، جشنواره ها، نمایشگاه ها و مراسم مذهبی وجود دارد.

موسیقی عامیانه اغلب به عنوان موسیقی سنتی پنجاب در نظر گرفته می شود و معمولا دارای مجوز مشترک است. این جنبه از موسیقی محلی با گذشت زمان تغییر کرده است، اما دسته های قدیمی تر از قوم، با ژانر دودی شروع می شوند، که به دنبال ایده هایی از نویسندگی جمعی است. ژانر مردمی دودی بر داستان های قهرمانی و داستان های عاشقانه تاکید می کند، که به وضوح نشان می دهد که داستان های عاشقانه افسانه ای هیرنجنج و صحیبا میرزا به چشم می خورد. موسیقی محلی نیز معمولا در مراحل مختلف زندگی در منطقه پنجاب مورد استفاده قرار می گیرد. "تقریبا در هر مراسم عروسی اعضای خانواده، دوستان و موسیقیدانان عامیانه حرفه ای مجموعه های مختلفی از آهنگ های قومی که از گذشته های دلتنگانه استفاده می کنند، استفاده می کنند، اما تم های جدایی، شادی، ترس و امید را در حال حاضر در اختیار شما قرار می دهند." بسیاری از این آهنگ های عروسی خانه های پدرانه را به عنوان منبع عشق و پرورش معرفی می کنند، در حالی که قوانین داخلی خانه منجر به استبداد و شکنجه است. موسیقی فرقه همچنان به عنوان یک ابزار مدرن و راهی برای شناسایی استفاده می شود.

آهنگ های ریتال و زندگی درام
مفهوم موسیقی سنتی و عامیانه بخش مهمی از جامعه پنجاب باقی می ماند زیرا به حفظ آداب و رسوم دیرپایی کمک می کند. آهنگ های طول عمر عمدتا "با رویدادهای آیینی همخوانی دارند و اغلب مراحل را در یک مراسم علامت گذاری می کنند" و می توانند در موضوعات مختلف از تولد تا ازدواج متفاوت باشند. به عنوان مثال، اعضای خانواده و دوستان این آهنگ ها را در مراسم عروسی آواز می خوانند، آیین های مربوط به هر مرحله ازدواج. سحاق یا قهرانی که به ترتیب برای عروس و داماد خوانده می شوند، معمولا به خدا ستایش می کنند و از نعمت های خداوند درخواست می کنند. زنان به طور معمول این آهنگ ها را به صورت کورو آواز خواندند و همچنین ممکن است بر روی داماد و عروس های ایده آل تمرکز کنند. هر دو ژانر آهنگ عواطف شادی را به طور خاص در اطراف فرآیند عروسی جشن می گیرند. قهرمان احساس "خیر و شادی و تمایل" می کند، در حالی که سوحاق "ترکیبی از شادی و غم" است. همچنین آهنگ هایی وجود دارد که هر شب از عروسی شروع می شود که تا پنج روز پیش به منظور گسترش زردچوبه ای در عروس و داماد آغاز می شود. با داشتن این آهنگ، مردم پنجابی همچنان به جشن های شیوه های فرهنگی سنتی ادامه می دهند و "شیوه های ازدواج را جشن می گیرند" و "تجدید حیات" می دهند.

در حالی که آهنگ های محلی برای یادآوری لحظات مهمی در زندگی خود وجود دارد، آنها همچنین "به عنوان مخزن فرهنگ محلی، باورها، ساختارهای اجتماعی و واکنش به تغییر تاریخی" خدمت می کنند؛ زیرا آنها جوایز فعلی جوامع محلی را منعکس می کنند. با توجه به موضوع این آهنگ ها، از قدردانی از خداوند به سادگی بحث در مورد شرایط زندگی یک نوع کشاورزی، آنها درک عمیق تر به زندگی روزمره پنجابی را فراهم می کنند. در حالی که آهنگ های مردمی "در بستر فرهنگی پیچیده جامعه" قرار می گیرند که توسط سیستم اجتماعی سختگیرانه تحت تاثیر وضعیت اجتماعی و اقتصادی تأثیر می گذارد، این نشان می دهد که این "مردم روستایی همه سطوح روزانه به گونه ای تعامل دارند که نشان دهنده وابستگی متقابل آنها است" به همین دلیل، موسیقی محلی به عنوان وسیله ای برای تشویق بیشتر این مخلوط است که به شکستن سازه های اجتماعی کمک می کند.

اشعار کوتاه و آهنگ های سرگرمی
اینها عبارتند از کپاپ، مهیا و دما.

موسیقیدانان حرفه ای و ژانرهای
جوامع حرفه ای در پنجاب نشان دهنده گروه های قومی غالب است که به طور کلی مقام های خدماتی را در سطح پایین تر از طبقه کارگر قرار می دهند و تحت حمایت طبقات بالاتر قرار می گیرند. به طور کلی مردان تولید کننده حرفه ای مسلط هستند و در سیستم "مدرس" آموزش دیده اند. موسیقیدانان حرفه ای، کارگرانی حرفه ای هستند که حرفه خود را از طریق اجداد نوازندگان خود به ارث می برند. برجسته ترین گروه میرایی است که یک برچسب شغل چتر مورد استفاده برای تعیین تمام نوازندگان ارثی است. میراییس به عنوان نسب شناسان خدمت می کنند و مسئول ارتکاب به حافظه و آواز خواندن خطوط خود هستند. میرایی به طور کلی مسلمان است (در پنجاب پنجاب مستقر شده) که از گروه "دوم" ظهور کرده و شامل بسیاری از جوامع انجام شده است که "بسته به نوع متفاوت دارند.
djpunjab djpunjab djpunjab djpunjab djpunjab djpunjab djpunjab djpunjab djpunjab djpunjab djpunjab

No comments:

Post a Comment